torsdag 25 juli 2013

moln torsdag

Hur mycket jag än älskar solen och den klibbiga sommarvärmen så är en molnig torsdag precis vad jag har bett om. En dag att bara göra saker i lugn och ro utan solångest.


Vakna lite svettig i min säng och börja dagen med morgon te. Sträcka på alla ben och armar. Höra trafiken rusa förbi utanför fönstret och blunda i bara tio minuter till.


Tar på mig en tunn klänning och snör åt skona hårt och springer ut till frukt och grönsaksaffären mittemot mitt hus för att köpa frukostfrukt!


Spenderar hela dagen med att läsa böcker och att skriva. Har massa skrivande att göra den här månaden ju och det är himla roligt men också lite stressigt. Så jag lyssnar bara på en massa 60-tals pop och skriverskriverskriver och läser.

Blir trött på att vara ensam och möter upp fina vänner för att promenera i stan lite, tar oss till en stilla sjö för ett kvällsdopp och avslutar dagen hemma i någons kök med ett glas vin och mycket flickskratt.

Precis så ska den här torsdagen se ut. Än så länge har jag bara hunnit med den utdragna morgonen med te och flingor. Hur ser eran dag ut?

3 kommentarer:

  1. låter som en härlig dag. själv ska man bara städa och diska och dammsuga. mindre mysigt

    SvaraRadera
  2. guuu vilka vackra bilder.

    SvaraRadera