måndag 29 juli 2013

" Jag har bara träffat på en, som uppskattade mitt människovärde, och han gjorde det inte heller. "

Här kommer ett litet boktips såhär på en svettig måndagskväll.
Norrtulls-Ligan är en fin, skojig, 130 sidor lång bok som är perfekt att läsa på stranden.
Den handlar om ett gäng tjejer i tjugoårs åldern som flyttat till Stockholm för att bo tillsammans i en trång liten tvåa. Vi får följa hur en stark vänskap svetsas samman mellan Elisabeth, Baby, Eva och Emmy. Vi får ta del av deras tankar om livet, kärleken, en underbar Stockholmsskildring och deras kamp om att vara några av de första kvinnorna ute i arbetslivet i början av 1900-talet. En ständig kamp om rättvisa och stolthet.
En charmig liten klassiker skriven av Elin Wägner som blivit till en av mina favorit böcker!
läsläsläs


"-Nej Baby, sade jag, man får aldrig den man vill ha, men man kan möjligen få den en annan vill ha, och det är lika bra, nästan bättre."

2 kommentarer:

  1. å den ska jag ta och läsa! keep it up med bok-tips! alltid lika roligt:o)

    SvaraRadera