måndag 28 mars 2011

I love who you are I love who you ain't

Jag har en vän. I hans ögon speglas jordklotet.

Han vet mycket om livet och pussar mig alltid i pannan.
Han går alltid i färgglada skjortor och i min mobil har jag alla hans elva olika telefonnummer.
Och när en full engelsman i ett rökigt hotellrum frågade hur länge vi känt varandra, svarade jag " i snart tre år".
Då pussa han mig på pannan igen och sa " Bara tre år? Jag trodde jag hade känt dig i hela mitt liv! "
Jag önska jag fick träffa honom varje dag, men han var en fin lördagsöverraskning.

8 kommentarer:

  1. Så fint det låter. Man får ta tillvara på de stunder man ses.

    SvaraRadera
  2. Åh.... Det där första påminner så starkt om den jag tycker är världens bästa pojke!

    SvaraRadera
  3. du är min favoritförfattare. på riktigt.

    SvaraRadera
  4. Ja det var väldigt fint att se alla tranor. Vilken fin blogg du har, det var en trevlig söndagsöverraskning.

    SvaraRadera