tisdag 15 mars 2011

23.18

Tänkte skriva om en helg med tunga huvuden.
Om telefonsamtal man kan drömma mardrömmar om.
Om hur svårt det är att se pojken som alltid har näsan bak i min nacke ledsen.
Hur han just nu knappt har orken att titta på en.
Hur man klappar och pussar. Kramar om bröstkorgen med näsan i hans halsgrop och byter hans örngott när de blivit kalla och blöta.
Men jag orkar inte. Så vi låter det vara.

Men idag har det varit sol. Och jag åt mat på Strömmingsluckan utan jacka.
Det kändes fint!
Hur mår ni? Mår ni bra?

7 kommentarer:

  1. Att det nästan är vår, det är i alla fall väldigt fint!

    SvaraRadera
  2. i dag har vært en bra dag, og det er jo alltid fint:) tror det skal bli en fin natt også:)

    fin tekst du har skrevet!

    SvaraRadera
  3. åh vad fint du skriver. fast det gör ont, eller kanske mest därför.

    SvaraRadera
  4. Så fint skrivet. Hoppas din pojke och du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  5. :(

    Det är bara bra. Men jag råkade sova lite för länge denna lediga morgon. Så nu ska jag ut och njuta av solen. Kanske till och med köpa första glassen? Muuums

    SvaraRadera
  6. Du skriver så fint och poetiskt. Hoppas allt blir bättre snart.

    Jag går runt med ständig huvudvärk och trötthet och nära tårarna så himlans ofta. Jag blir så lycklig när någon får mig att skratta för då kan jag för ett ögonblick glömma huvud som dunkar, tankar som säger att man är patetisk och alla tusende krav.

    SvaraRadera
  7. Så underbart fint du skriver människa,blir ju nästan gråtfärdig!

    SvaraRadera