torsdag 10 januari 2013

Mice and Men

 Vi hör dom pipa och kraffsa. Tassa och smyga. Vi har letar möss hela dagen. Men dom är snabba och vi lyckas inte få en enda skymt av dom. Vi lägger oss i sängen med huvudena på varandras ben. Jag spiller rödvin på kudden. Vi pratar om pojkars dumdristiga beslut, om framtidsångest och bilresor. Vi skrattar åt varandras skämt och klagar på kalla fötter mot ett kallt trägolvet.
"Vem var det som ringde på portdörren mitt i natten igår?" frågar vi.
Oftast brukar det vara min pojke men han är inte här ännu.
"Tre gånger ringde han och sen stod han och banka på dörren" Alla skakar på axlarna.
Jag hade legat rädd i min säng, gömd under täcket och blundat hårt tills mannen gått sin väg.
Morgonen efter hade vi alla skrattat åt det i hopp om att det inte skulle hända igen.
Det är den enda jag hunnit med hitills sen jag kom tillbaka, jagat möss hanterat mystiska män utanför ytterdörren och skrattat.
Älskling jag är hemma. Nu får jag bara väntaväntavänta tre…dagar….till.
Come home kitty cat

2 kommentarer: