måndag 25 oktober 2010

I'll never die of a broken heart.





-What are you doing?

- Summoning up a true love spell called Amas Veritas. " He can flip pancakes in the air. He'll be marvelously kind. And his favorite shape will be a star. And he'll have one green eye and one blue."

- Thought you never wanted to fall in love.

-That's the point. The guy I dreamed of doesn't exist. And if he doesn't exist, I'll never die of a broken heart.

Jag var tio år och tyckte det var en bra idé. Jag ville inte heller få ett brustet hjärta och tvingas sticka en nål genom en duva för att bli frisk igen. Så jag skrev ner formeln på ett skrynkligt bit papper med darrig handstil.
Pappret åkte in i någon damsugare en vecka senare och sen var det glömt.

9 kommentarer:

  1. Jo, eller nej.
    Han vill inte ha mig, jag vill inte ha honom.
    Det bara blev.
    Nu pratar han inte med mig.
    /L

    SvaraRadera
  2. MAGISKA SYSTRAR <3

    Det gillar vi, finaste Freja.

    SvaraRadera
  3. som vanligt: så himla fint fint fint fint fint.

    SvaraRadera
  4. Så himla fint fast ännu finare om pappret inte flygit in i dammsugaren och att papprets ord skulle bli verklighet. Fast utan brustet hjärta förstås.

    SvaraRadera
  5. Hejsan ♥ Vill bara påminna så många som möjligt för att ingen skriv-älskare ska missa mitt projekt som främst riktar sig till dessa underbara personer som tycker lika mycket om vackra små texter om kärlek som mig! Jag håller nämligen på med ett projekt just nu där precis alla får vara med och bidra med fina kärleksberättelser som sedan kommer samlas ihop till en himlans fin bok om kärlek! Snart är det dock försent att vara med så det är just därför jag försöker nå ut nu till så många som möjligt! så om du vill läsa mer om detta så får du så hemskt gärna kika vidare på bloggen, pusspuss ♥

    SvaraRadera
  6. det vet att jag dör lite lite varje gång jag klickar mig in här. :)

    SvaraRadera