måndag 21 juni 2010

K som i katt




Igår gick jag på fest utklädd till katt.
Ville vara catwomen. Klädd i lackdräkt och med piska.
Så blev det inte.
Istället blev jag en sådan katt man kliar bakom örat, framför öppna spisen på landstället.
Drack rödvin och spillde på mattan. Då kände jag att det var dags att dra mig vidare.
Hamnade uppe på ett berg. I en liten skogsdunge med laserljus som sköts upp i rymden.
Från det berget kunde man nå stjärnorna.
Där dansade jag med rangliga ben i för höga klackar med mina rödvinsläppar och med slutna ögon.
När solen gick upp låg jag i ett knä hos en kille som klia mig bakom kattörat, i en ateljé på Valands Konsthögskola.
När jag kröp ner i sängen hemma senare samma morgon föll en lapp ur från bh:n med en skriven hemlighet på.
Jag log för mig själv, somnade och drömde snurriga bomullsdrömmar.

8 kommentarer:

  1. åh otroligt fint! vet du vad? i sommar vill jag hångla med fina poppojkar. hoppas jag får göra det. puss!

    SvaraRadera
  2. Jättefint. Det känns som om man upplever det själv när man läser dina texter. Som på film!
    Linnéa

    SvaraRadera
  3. Exakt som ur en värld som bara existerar i fantasin och det är så så vackert att jag också vill vara där

    SvaraRadera
  4. hahaha varför har jag skickat ett hjärta? vad fattigt!

    SvaraRadera