fredag 18 december 2009

När jag var 14 år flyttade det in en tjej på nedersta våningen. Hon var 25 år gammal och var det absolut vackraste jag sett med hennes spindellånga ben , luggen som hängde över hennes mörka ögon, hennes körsbärsröda läppar och hennes skinnjackor.
Alla dessa skinnjackor.
Hon hade målat sina väggar i pastellfärger och hängt upp bilder på nakna kvinnor.
Från fönstret dånade Elvis Presley och man hörde klingande toner från ölflaskor som skålade.
Hon var det häftigaste jag visste.
Vissa mornar mötte jag henne i trapphuset med någon skäggig typ med tatuerade armar som han höll runt hennes höft , med pannan lutad mot hennes.
Hennes fingrar som drog genom hans hår.
Hon fick mig att drömma om något annat än pubertala, högljuda högstadiepojkar med alldeles för mycket rakvatten.
Nu mera när vi möts i trapphuset utbyter vi bara ödmjuka leenden och det som fascinerade mig så mycket för 5 år sedan är som bort blåst.

Men i natt beger jag mig ut i den (svin) kalla natten och hittar mig en ovårdad man!

15 kommentarer:

  1. fint. du skriver väldigt fint.

    SvaraRadera
  2. det här var nog den finaste bloggen, jag har sett på länge. så enkel men ändå så vacker. bilderna är hur fina som helst och dina texter är något slags fenomen.

    SvaraRadera
  3. åh erkänn! jag längtar tills jul då jag ska ha på mig den :D

    SvaraRadera
  4. jag säger som Hannan. underbara bilder, och texter att sugas in i.
    tack för att du finns och förgyller min dag.

    SvaraRadera
  5. du skriver så himla fint. jag blir alldeles knäsvag. åh.

    SvaraRadera
  6. Men åh så skön text!
    Helt grymt fin, trevligt och ja du vet, bra!
    Känns som man skulle kunna bygga upp en film kring det där haha!

    (tacktack och tack för din kommentar också ^^)

    SvaraRadera
  7. Tack för dina fina ord!

    Du är hemskt duktig på att skriva. Jag gillar det.

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart inlägg! Så himla fint skrivet.

    SvaraRadera
  9. vilken mysig text! :)var det idoldyrkan eller tllome en liten förälskelse?

    SvaraRadera
  10. tack för din kommentar! värmde verkligen. Läste din blogg nu lite och den är riktigt fin!

    SvaraRadera
  11. Jag blir alldeles varm i magen. På riktigt.

    SvaraRadera
  12. svar: tack så mycket, va söt du är!

    du skriver riktigt fängslande och fint!

    SvaraRadera
  13. svar: Vi får drömma oss bort.
    Åh vilken underbar liten text du skrivit!

    SvaraRadera
  14. ställer mig i ledet som tycker att texten är helt förträffligt fin och underbart sött skriven.

    SvaraRadera
  15. vackert skrivet, riktigt intressant!

    SvaraRadera