måndag 31 december 2012

hejdå 2012


Hejdå med dig, det har varit fint och nervpirrande. 2012 var då jag packa ner mitt rum i lådor och flyttade till ett nytt land. Jag flytta in i en 4a i Morningside. tillsammans med tre jättefina tjejer som jag saknar när jag inte är där hos dom. På en gata där bergen väller ut över hustaken och där solen smyckar stadsdelen till ett paradis. Där jag trivs bra..bättre...bäst. Där har jag varit förvirrad över att ha två städer som hem. Och har fått lära mig att sakna på riktigt.
2012 var då jag äntligen hamnade hemma i hans armar. äntligenäntligenäntligen. Efter ett års väntan fick jag kyssa hans prickekorv hud. Hans tusen stjärnor över ryggen. Hans skratt som tränger genom hela min kropp och får det att bubbla i mina kinder också. Varje gång.
Han underliga små påhitt och stora världstankar gör det svårt att nånsin sluta röra vid honom.
2012 fick jag honom. Och blev så kär, så kär som aldrig förr!

Vad var bäst med ert år?

Tack alla mina fina läsare för det här året. Ni gör mig så glad. puss!

3 kommentarer:

  1. Bäst med mitt år;
    jag fick se en myrslok, jag började kalla Göteborg för "hemma", jag blev swept off my feet av en dansant valp som gjorde mig till sin, att jag hunnit åka och hälsa på alla mina nära&kära, att jag klarat av tentorna och och och .. jag vet inte? Det har varit ett fantastiskt år.

    TACK för en fin blogg. Snälla sluta aldrig att skriva.
    Gott nytt år. / elgh.

    SvaraRadera