tisdag 18 oktober 2011

så ung och dum



Vi möts längst ner i Sverige. Nere i en smutsig studentkällare bland billiga ölflaskor, lyckades vi hitta varandra trots mörkret och den tjocka röken. Det var svart mest hela tiden. Bara några få uv-strålar lyckas träffa näthinnan. Ditt ansikte är blurrigt men jag känner igen din hand runt min höft, för där har den legat tusen gånger innan. Och trots hjärtat och huvudet flimrar, och dina ögon inte syns så är jag trygg.
" Du och jag ses aldrig i verkligheten. Bara bakom högtalardrömmar och discorök. "
Jag kan inte uppfatta om han hör mig.
Vi hånglar på blöta oktobergator, i en stad som är lika främmande för båda två. Vi hånglar i hissen. I den gungande hotellkorridoren.
" Du har hundra ballonger innanför trosan. Hur hamnade dom där? "
frågar han.
" Jag vet inte. "
Jag vet inte Jag vet inte Jag vet inte.
Vi skrattar in i varandras hud.
" Du fortfarande så ung och dum. Ungdomsdum. "

9 kommentarer: