måndag 19 juli 2010

stockholm boogie





Jag har försökt få ner min Stockholm vistelse på papper men det går inget vidare bra.
Det var alldeles för bra för att kunna beskriva med ord.
Det var ett enormt lugn som la sig över mig när jag fick vara nära mina vänner igen.
Dom pussade mig på pannan och höll min hand.
Tvingade mig att hoppa från Västerbron i det alldeles för varma sommarvädret.
Tog mig med ut och dansa och drack vin högst upp på bergstoppar.
Blev förälskad i en av killarna i Late Of The Pier.
Vi låg hela natten i en säng under stjärnorna på altanen och pratade så nära örat det går.
Han bar alltid sjömanshatt och rullade egna cigaretter.
Han visste allt om nordisk mytologi och berättade fina historier om fruktbarhetsgudinnan Freja samtidigt som han lekte med mina fingrar och lät handen vila mot min höft.
Sen blev det dags att kyssa alla farväl och sätta sig på ett tåg hem med gråten i halsen av för mycket känslor på en och samma gång.

4 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart. Hejdå är aldrig lätt.

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det låter! Men det är alltid jobbigt att skiljas åt och lämna något man trivs med bakom sig.

    SvaraRadera
  3. Men gud jag dör lite i var text. Snart har jag läst hela din blog från början till slut.

    SvaraRadera